Idag blev jag invalid

För några år sedan så lämnade jag campuspuben Sivans i Växjö och styrde stegen mot min lägenhet några hundra meter därifrån. Med min mp3-spelare på högsta volym så var sinnesnärvaron inte direkt på topp, ja detta kan eventuellt ha berott på andra saker också... =) Plötsligt så fick jag en kraftig smäll i ansiktet och jag trillade i backen. Tydligen hade några killar bestämt sig för att avrunda en säkerligen trevlig kväll med att göra den ännu trevligare, genom att misshandla undertecknad. För att göra en lång historia kort så lyckades jag värja mig förhållandevis bra men resultatet blev en bruten hand, något jag fick lida av i flera månader.

Idag är jag i princip helt återställd med undantag från vissa problem som jag inte orkar rada upp här.

Efter en bra dag på jobbet med flera goda elevinsatser så klev jag idag ca 15.15 innanför dörren bara för att trampa på ett kuvert märkt Skandia. Med något skakig hand öppnade jag kuvertet bara för att få följande chockbesked: "Vår bedömning är att dina besvär motsvarar en medicinsk invaliditet på 2 procent till följd av lillfingerfraktur på höger hand."

Ladies and gentlemen... Lönngreat är invalido!

Till saken hör att jag under två år väntat på ett försäkringsbesked om eventuell ersättning. För ett par månader sedan så var jag på sjuhuset och undersökte handen, fotade ärrbildning etc. och nu har jag gått och väntat på dollares. Jag hade räknat med max 5000kr... vet ni hur mycket jag fick? Smaka på summan 25 440kr.... =)

Jag kan bara konstatera att fru fortuna ler mot mig och har gjort så under några år nu. Jag älskar mitt arbete, jag har en fantastisk flickvän och jag ska bli pappa. Att bli pappa innebär dock extremt många förändringar, inte minst ekonomiska. Plötsligt ska en uppsjö av dyra babyprylar inhandlas för och inte tala om en bil. Som ett brev på posten kommer det då 25 000 spänn... Jag lyfter på hatten... Tack och bock!

Gå nu inte ut och bryt handen för och fixa flis bara... =) Jag lider inte av handskadan i dagsläget men vem vet hur skadan kommer kännas av i framtiden?

Dagens musikvideo blir fantastiska Saftey Dance med Men Without Hats... Enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=AjPau5QYtYs


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Säkert idag, "Wheels"!

2010-06-03 @ 12:42:33
Postat av: larsson

Mr 2%! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0