Värk, Ullared och Nintendo 8bit

Förra lördagen så höll jag hov för sådär 15 kollegor innan vi begav oss till 3ornas bal på stadshotellet. Trots lite strul med bordsplaceringar så blev balen en lyckad tillställning där undertecknad gjorde en halvtaskig sånginstans av Highway to Hell, kompad av Nicke C och dennes coverband. Jag måste passa på och önska alla studenter all lycka i framtiden!

Efter balen slog jag följe med My och Jonas till Olearys där vi sänkte några kalla. Mitt i allt stötte jag på en gammal kompis (Mexico) som bestämde sig för att slita med mig till träningslokalen under JB för lite kampsports-sparring dagen efter. Hur gick det?

1. Jag insåg att min kondition är under all kritik. Jag höll i sådär 10 minuter sen fick jag spy.
2. Mina gamla jujutsu-kunskaper visade sig sitta i någorlunda under brottningen. 
3. Min armstyrka är förhållandevis god.  
3. Mina slag-och-spark-kunskaper har flyttat utomlands, shit va kass jag är. Vad har hänt?

Någonstans under träningen hände också något som brukar inträffa 1-2 gånger om året sedan några år tillbaka. Jag ådrog mig en djävulsk rygg- och nackverk som suttit i hela veckan och det har inte varit någon dans på rosor. Gårdagen var faktiskt värst men idag är det relativt bra.

I övrigt kan jag berätta jag att i fredags inhandlade ett Nintendo 8bit av bröderna Wendel och i skrivande stund så ägnar sig Tilda åt att i sann Sundance Kid-anda snurra ljuspistolen till de jobbiga tonerna av Duck Hunt. Varför deltar jag inte? Vi kan väl säga att mitt självförtroende fick sig en törn då hon för en stund sedan pissade på mig i Super Mario (Nu älskar jag henne ännu mer =)

Gårdagen lades på Ullared och avslutades med grillning och övernattning hos mina föräldrar i Nybro. Fyra timmars hardcore-shopping med nackverk och feber ledde till inhandlandet av bebissaker, plastpåsar, deo, shampo etc. etc. Bästa personliga inköpet får nog ändå anses vara ett par vadarbyxor för 250 spänn som jag nu kan lägga till samlingen av aldrig utnyttjade fiskeprylar. Ja jag har alltså haft tankar på att börja fiska på riktigt i flera år nu men liksom aldrig fått tummen ur. Vid det förra Ullaredsbesöket för 1 år sedan så köpte jag t.ex. ett jättefint fiskespö som alltså aldrig använts. Ska detta bli sommaren då jag börjar?

Idag har vi varit hos Matildas föräldrar för att fira hennes födelsedag som var i måndags. Grillat, pilkastning, kalla öl och strålande solsken får bli orden som sammanfattar en mycket trevlig dag.

Denna veckan kommer, enligt planerna, att ägnas åt kompletteringsarbete med eleverna, jakt på bil och barnvagn. På torsdag tar 3orna studenten. Därefter väntar sammantaget 9 arbetsdagar innan semestern börjar. Shit vad jag längtar....

Dagens musikvideo blir Spit at stars med Jack Penate.... Enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=5TJOjIgxxWY





En del prylarna som inhandlades för strax under 4000:-



Används med fördel till fiske, eller på Palace...



Mamma och Pappa...



Sluta vara så jävla glad... vill du möta mig i wow-pvp? CS? Du vet inte vad det är? Just det!

Kommentarer
Postat av: tilda

haha... jag vet visst vad CS är!! så det så! Dock inte det andra.. men jag gissar på world of warcraft? ;) men jag håller mig till mario.. du skulle få alltför dåligt självförtroende om jag slog dej i allt!!! PUSS

2010-06-06 @ 19:29:24
Postat av: Bror

Det är rätt Tilda, bara spöa honom. :-)

Det räcker inte med att han får spö i Jujutsu.



Bror, En tanke är att du ta med dig vadarstövlarna i sommar. FÖrsöker planera in att dra till Dalarna med Christian o fiska? kanske kunde vara något?

2010-06-07 @ 00:10:37
Postat av: Lönngreat

Låter mkt trevligt :)

2010-06-07 @ 08:35:14
Postat av: Hedbergski

Får du smisk av frugan på NES lönny?

. _ .

2010-06-08 @ 13:08:48
Postat av: Lönngreat

You know it =(

2010-06-09 @ 22:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0