Bilägare och DJ

Sjung om studentens lyckliga dar! För några veckor sedan fick jag och min kollega Nicke det mycket hedersvärdära uppdraget att lära våra blivande studenter studentsången. Efter många uppsjungningar och pedagogiska kom-ihåg-rörelser så var det idag upp till bevis... och bra gick det =)

En annan fick agera roddare och DJ i samband med att studenterna sprang ut ifrån Kalmarteatern, ut på Larmtorgets scen och vidare ut i folkvimlet med väntande föräldrar, släkt och vänner. Det var en underbar syn och det är med viss förvåning som jag konstaterade hur länge sen det är som man själv bar den vita mössan, trots att det känns som om det vore igår.

Under studentfirandet inne på teatern så visades även en "musikvideo" gjord av Nicke där flertalet lärare på skolan sjunger och framför en liten dänga som jag byggde ihop för några månader sedan, jag tycker bestämt att resultatet blev lyckat... Vilka "grymma" sångröster det bjuds på! =) Vad tycker ni? =) http://www.jbkalmar.com/

Efter studenten så begav sig en del av lärarstyrkan till B&J medan mer rutinerade slog sig ner på Krögers för att sänka några kalla... or so I was told... undertecknad kunde nämligen inte delta då jag och Tilda var och hämtade vår nya bil (i princip helt betalad med Tildas skatteåterbäring och min invalid-deg). Jag har hela tiden känt att detta var ett mycket bra bilköp, den känslan blev knappast sämre då den gode handlarn överraskade med att höja garantin på bilen från 3 månader till 24. Han motiverade detta med att vi var trevliga, samt unga och blivande föräldrar... Tilda och jag höll med =)

För er som ännu inte skaffat er en egen bil så kan jag bara säga att det är en djävulskt bra känsla, åtminstone sålänge man känner att man gjort ett bra köp. Det är en frihetskänsla. Vi behöver inte längre låna bil, åka buss till förlossningen eller gå till Maxi och handla och hänga kassarna på farsans gamla cykel när vi ska hem, vi kan ta oss precis vart som helst... när som helst... helt magiskt.

Mina damer och herrar... bilder på pärlan (inte Ted utan bilen) har utlovats and I'm a man of my words:


"Bil-Modeller" bruka vara mindre gravida men söt är du! =)


Är jag tjock om jag erkänner att den första turen med bilen gick till BK?


Dagens musikvideo blir Weapon of choice med Fatboy Slim...med sjukt skön insats av C.W....  Enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=K7Ky5R-vxns&a=K-7nkSdr_2M&playnext_from=ML



Kommentarer
Postat av: Bror

Va fan, inga stripes, ingen däckpenna? Inte ens flames? Vi behöver snacka du o jag :-) Vad det beträffar billjud är det upp till bevis när vi ses.



Fin var den annars. Vem är Slitzbruden på huven? ;-)

2010-06-10 @ 23:28:04
Postat av: Lönngreat

Lugn bara lugn... jag lämna in an på stajling pa månda... du ska se att nisse i ösjö fixa biffen ba han få spotta i nävana och lägga in sa en snusajävel...

2010-06-11 @ 00:05:17
Postat av: Soffan (fd Fimpen)

Ja, jävligt tjock. Usch!

2010-06-11 @ 17:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0