Stockholm och snöstorm

Ja men visst! Där kom snön! Tråkigt men så är det. 

Stockholmsvisiten inleddes med att jag hoppade av flygbussen, gick 20 meter och så blev jag mer eller mindre attackerad av en tankad äldre man som påstod sig vara universitetslektor i musik. Ja gubben gick igång på att jag bar runt en gitarr och underhöll mig och hela tågstationen med att sjunga opera... i mitt öra. En trevlig karl dock =)

Efter att ha kramat om bror min och ha sänkt 1 glas vin så bar det av mot okänd destination. Överraskningen som min bror styrt upp var en visit på Göta Lejon där musikalen "Buddy Holly" med Brolle hölls. Vänlig som man är så gav man bort 40 spänn till en uteliggare utanför, när vi kom in så tog de dock bara kontanter i garderoben. Efter ett besök på Ica och uttagande av flis så gick vi alltså in och.... Musikalen var helt jävla outstanding. I sista låten så flög jag upp ur sätet som ett skott och började tokklappa och köra lite jiveknän... folk runt omkring skruvade lite på sig... men så ställde sig hela Göta Lejon och taket lyfte.... oyeah =) Tack bror!

På Torsdagen så vandrade jag, bror min och Johan Coucher runt i Sthlm och fotade/filmade etc. På kvällen så väntade sedan ytterligare en överraskning, ett spabesök där det bastades och badades i utomhuspoolen belägen på ett tak med utsikt över ett nattligt sthlm. Helt magiskt.... 

 

Lördagen var en soft dag med hemmahäng och tv-tittande men det var bara skönt. På kvällen var det nämligen inflyttningsfest hos bror och hans 2 roomisar. Tanken var att vi även skulle gått ut på kvällen men:
 
jag, Jens och brossan styrde upp lägenheten, låste etc och tog således hissen ner efter de andra. En snubbe vid namn Erland hade då tryckt på alla knappar i hissen så vi fick glatt besöka samtliga våningar innan vi kom ut i rättan tid för att se våran taxi dra därifrån.... haha... Erland... jaja... vi gick till 7eleven sitället och jag tokfluffade inbakade pizzor som avrundning på en trevlig kväll.

I väntan på ett försenat flyg så hade jag dessutom äran att hamna jämte gaydesignerparet Simon och Thomas. Thomas som alltid haft en skön sunkfrisyr hade klippt sig och såg ut som en tysk synthbög.... Ja, döm själva:

 



Dagens Fakta
En del lejon parar sig över 50 gånger om dagen (en jävla tur man inte är en pussy)

Vatten
Dagens bildtema är inspirerat av mitt spabesök, temat är således vatten. Enjoy:



Niagara måste fan uppleves någon gång i livet, gärna i en tunna, care to join me?



Vågat....



Enligt uppgift världens största pool....



Detta är nog på Mallorca Tilda...



Detta är helt säkert ifrån Mallorca iaf....



Jobigt....



Ja hon dricker mycket vatten hon....



Fy fan så kul! =)



Coooolt = Kallt...

Kommentarer
Postat av: Soffan

Japp. Då var det alltså kört med semester för din del i juni Martin, bra jobbat! Det där med Brolle är jag faktiskt lite avis på..

2009-03-23 @ 21:02:05
URL: http://soffansblogg.blogg.se/
Postat av: Brollan

De tär alltid lika trevligt att träffa dig bror, o alltid lika trist när vi skiljas åt. Nu ses vi ju snart igen, men det får inte gå så länge mellan gångerna. Det finns mycket mer att göra i sthlm :-)

Nästa resa sponsrar av SJ-bonus poäng , Love ya bro´

2009-03-23 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0