Tillfälligt vårväder

"Tag nu inte ut våren i förskott barn, njut av vädret, men snart har vi snöstorm igen". Jag har valt att sätta föregående mening inom citat-tecken så att ni om några dagar/veckor kan gå in på min blogg, klippa ut citatet och ha på er egen blogg, gärna med rubriken: Martin hade rätt.

Varför nu detta tjat då? Jo efter dagens simning så tog jag och Tilda en promenad på stan och Tilda reflekterade över det faktum att många redan slitit på sig vårskorna etc. Visst är det härligt med sol och så men det är samma visa varje år, vi tar liksom ut våren i förskott: drar på oss alldeles för tunt, sitter och låtsas att vi inte fryser på någon uteservering, tar fram grillen och filten och kubbspelet trots att det är under 10 grader. NEJ SÄGER JAG! NEJ! Nu väntar vi på den riktiga våren som kommer om.... får se nu... i Maj.... i Maj kommer våren.

Imorgon klockan 15.50 så försvinner jag upp i luften. Planet kommer flyga mig i riktning nordpolen fast kommer förhoppningsvis stanna i Sthlm (våren kommer ännu senare till nordpolen). Faktum är att jag är lite lite lite nervös för detta med att flyga. När jag var yngre så var jag aldrig nervös för sånt (ytterligare ett ålderstecken) men efter alla rapporter om olyckor, serien LOST och terrorattentat så är det klart fan att tankarna far iväg lite och ja, jag har alltid haft livlig fantasi. Jao jao, helgen med bror kommer iaf bli grym och en stor jävla wirre innan påstigning lär nog göra susen =)

Dagens Fakta:
En kackerlacka kan leva i nio dagar utan sitt huvud innan den svälter till döds! (Screw you Rambo)

Dagens Bildtema:
Med våren kommer solen och med solen kommer solbrännehetsen som de flesta av er lider av. Själv har jag aldrig förstått detta och i dagens tema så väner jag emot detta fenomen som får oss att ta till de mest drastiska åtgärder. Allt ifrån solbrännefusk till... ja... aj aj aj. Enjoy:














Kommentarer
Postat av: masse

hehe nåja snöstorm? ...men ja blir väl som de senaste åren..en rejäl försommar i slutet av maj som bådar gott inför sommaren..för att sen resultera i en blöt å mulen sommar.... :'(

2009-03-18 @ 23:48:41
URL: http://matsebo.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, vad kul, nu får jag någonting att anmärka på (som du galdeligen brukar göra på mig). Angående maj, som du stavar med stor bokstav. NO NO, Martin, liten bokstav ska det vara! Ta det lugnt uppe i luften och håll armarna innanför! :)

2009-03-19 @ 11:05:58
URL: http://soffansblogg.blogg.se/
Postat av: Soffan

"Galdeligen" är ett ord vi använder väldigt frekvent hemma i inlandet (Värnamo). Synd att det aldrig hann komma ner till Kalmar, för det är fint ord annars. Tycker du inte det? LOVE YOU TOO!

2009-03-20 @ 12:15:08
URL: http://soffansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0