Stackars Tilda

Efter en första vecka med bloggande i princip varje dag så tänker jag, som ni märkt, trappa ner lite grann. Känner jag för det så kan det mycket väl bli varje dag men annars så ska jag sikta på att iallafall dunka upp ett inlägg varannan dag. Now you know (Det betyder: "Nu vet ni det".... jag vet ju att vissa av er har lite probs med engelskan)

Det har väl inte undgått någon att tildastackarn har fått nackspärr och jag vet precis precis hur hon har det. Hon tycker för tillfället väldigt synd om sig själv, vilket är helt okey för det gör väldigt ont, dessutom så får jag chansen att vara extra omtänksam och samla pluspoäng, pluspoäng som jag sedan kan plocka ut i diverse sammanhang. T.ex. så kanske jag kan få råka säga "fitta" och andra oanständigheter utan att behöva sova på soffan....?

I skolan så har jag precis satt igång med det gedigna projektet att sammanställa ett häfte om sagor och fantasy och idag har jag lärt mig mycket nytt. Visste ni t.ex. att vår småländske konstnär Johan Bauer drunknade tillsammans med hela sin familj i samband med en flytt. Jodå, familjen befann sig på en båt på Vättern när det blåste upp till storm. Båtens lastrymme var dessvärre fullt av symaskiner (Husqvarna) som inte var fastsurrade ordentligt och vips! så skönk hela skiten. Alla på båten omkom.... =(

Efter att ha inlett bloggandet med att lära er allt om veckodagarnas namn (det kommer ett prov snart) så har jag nu tänkt droppa lite random fun facts (slumpmässiga roliga fakta) om allt möjligt. Nu har ni redan fått lära er något om John Bauer (om ni inte redan visste det) men det var en bonus.... nu kommer det ett nytt fakta så håll i hatten som Mats skulle ha sagt: Det finns över 500 namngivna fobier. En av de mest sällsynta är "dendrofobi" som innebär att man är rädd för träd. Jajjemen....

Skadad, sjuk och ledsen
För min stackars lilla tilda som inte är så kry så presenterar jag idag en bildserie som går i skadornas och nedstämdhetens tecken. Först tänkte jag lägga upp en messa vidriga bilder på köttsår och annat härligt men jag känner min flickvän tillräckligt väl för att veta vad hon skulle tycka om det. Därför min apa så ger jag dig... skadade och ledsna men ack så söta djur! Enjoy...


















Kommentarer
Postat av: Sofie

Jo, du lyckades. Jag kände mig träffad..

2009-03-03 @ 21:59:11
URL: http://soffansblogg.blogg.se/
Postat av: masse

en trevlig men ack så tragisk anekdot om herr Bauer...det va nog ingen död han tippa på när han vakna upp på morron...

2009-03-04 @ 16:12:25
URL: http://matsebo.blogg.se/
Postat av: klabbe

man blir ju helt sentimental av alla ledsna djur :/

2009-03-04 @ 23:38:43
URL: http://donjuan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0