Det hålls hov

Uret säger 14.31 och DÄR knäcker jag upp en kall Falcon Export. Mats och Sofie håller som bekant hov ikväll och det finns risk för att hovhållandet förvandlas till sjöslag. Jag tänker därför, kvällen till ära,  klä mig i regnrock och träben!

Spelningen igår gick väldigt väldigt bra. Akustiska spelningar är speciella, man sitter upphöjd på en barstol, allt är helyllemysigt, publik-kontakt blir annorlunda när man sitter och pratar med dem och ljudet är klart och rent vilket också resulterar i att jag kan lägga tokfokus på bra sång.... I liiiiiiike. Vi fick frågor om vi sålde skivor, folk sa att de röstat på oss etc. etc. Bra betyg för en spelning utan trummis...eller så var det just därför vi var bra?

Dagens fakta: En kolibri slår 75 slag med sina vingar per sekund.... fuck me sideways... det är fort.

Hur fan gick det där till?
I de senaste blogginläggen så har jag tjatat en del om mitt sagotema. Sagor tillhör genren "Fantastik" och fantastik är precis som namnet antyder sagor om det till synes omöjliga/fantastiska. Faktum är att ibland så känns verkligheten precis lika omtumlande och omöjlig och därav dagens bildtema.... Enjoy:
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0