PROLOG

Jo jag är mycket väl medveten om att detta med bloggande är väldigt 1983 men till mitt försvar så ska det sägas att jag faktiskt har haft diverse bloggar tidigare. Sen att jag bara orkat skriva 1 inlägg på respektive blogg det är en annan sak.

Varför har jag då kickat igång en ny blogg? Ja för det första så har jag liksom mina elever sportlov just nu och jag har inte särskilt mycket att göra. Tilda erbjuder inte så mycket till sällskap då hon i skrivande stund sitter bakom mig och ylar med gitarren i näven. Även om jag är imponerad av henne så ska det ju sägas att hon har en bit kvar innan hon brädar Slash, Mark Knopfler och Robin Svensson (I den ordningen) . Ett annat skäl skulle väl vara "att alla andra gör det".

Vad ska jag då blogga om? Ja förutom diverse vardagsbetraktelser, hissningar och dissningar samt vansinnigt roliga bilder så... så... hmmm... nej det är nog fan det. Mycket nöje!

SKÖNA MÄNNISKOR
Det finns falska människor, roliga människor, tråkiga människor, lata människor, dumma människor, intelligenta människor etc. etc. etc. OCH så finns det sköna människor. För att vara "skön" så bör vissa kriterier uppfyllas och jag har inte koll på alla, däremot så vet jag att man:

1. inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker.
2. bör ha lite jävla självdistans.
3. inte bör ta livet så allvarligt hela tiden.

Jag känner många människor som jag skulle kunna peka ut som just "sköna" men ändå så hamnar dessa i skuggan av personerna på följande bilder. Märk väl att, så som jag tolkar det, så är dessa människor inte det minsta tillgjorda, utan helt och hållet sig själva. Enjoy...

 
 


Kommentarer
Postat av: tilda

Välkommen till bloggvärlden älskling :) och du.. lär jag mig gitarr i den här takten så kommer jag snart ta över robins plats i bandet.. jag kan ju fasen både a, a7, e, e7, d, g och några till..;) puss

2009-02-20 @ 11:43:04
URL: http://postgatanfem.blogg.se/
Postat av: Robin

Vad fin din blogg är, jag vill också ha en sån fin en.



Puss

2009-02-20 @ 11:47:04
URL: http://robinrobin.blogg.se/
Postat av: Soffan

Vart skulle man hamna tro.. Intelligent låter mycket troligt ;). Fan vad kul att du här är i alla fall, välkommen darling!

2009-02-21 @ 00:28:46
URL: http://soffansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0