Magisk Torsdag

Torsdag har naturligtvis fått sitt namn efter den fornnordiske guden Tor. Vad ni kanske inte visste dock är att torsdagskvällen och den följande natten var/är en vanlig tid för handlingar som hade/har med magi och trolldom att göra. Vill man t.ex. lära sig att spela av näcken eller vidta åtgärder mot sjukdomar så är torsdagen helt rätt dag. Tänk på det när ni sitter där med era krämpor, tonight is the night to kurera er!

Ni som håller på att lära er spela gitarr kan ju dessutom ge er av till närmsta vattendrag och söka efter nakna karlar som kan hjälpa er! Tilda får dock hålla till godo med lektioner ifån mig men då är det bestämt hon som får vara naken. Det är liksom priset för att jag ska stå ut med tunga tracks som "ville valross" och "hej kom och hjälp mig" och allt vad de nu heter.

Idag så anlände mina datorprylar och imorgonbitti så påbörjas ihopbyggandet av dessa. Satta på arbetet är naturligtvis mina elever och naturligtvis så har de blivit varnade med konsekvenser om de fuckar up, d.v.s. IG i Svenska såväl som Engelska.

För några dagar sedan så diskuterade jag ämnet "hår" samt hur hårväxt i flera fall kan betraktas som ett ålderstecken. Idag är jag återigen inne på detta med ålderstecken. Har ni tänkt på hur jävla försiktiga vi blivit? Utan att sväva in alldeles för mycket på detta spår så kan det ju ändå nämnas att då vi var barn så hade vi inte särskilt många hämningar och visst var vardagarna roligare då än nu?
 
Idag så lyckas många av oss att se faror i alldeles för mycket. Jag tror att detta beror på att det är alldeles för länge sedan som vår vardag var lite farlig. Numera händer det aldrig att vi klättrar i träd en vanlig onsdag eller utmanar ödet med att kasta sten på bålgetingbon och sedan springa för livet (en gammal favorit).

Jag skulle således vilja pusha för fler vardagsfarligheter! Självklart så ska vi inte börja klättra i träd, nej jag vill pusha för att vardagliga saker som vi redan ägnar oss åt ska bli lite farligare. Ska vi ta och lista saker vi gör varje dag och sedan ge förslag på hur dessa kan bli lite farliga? Det gör vi....

1. Borsta tänderna (Dra på dig ögonbindel, kör på två identiska tuber: den ena med tandkräm, den andra med syra)

2. Gå till jobbet (Yeah right, här ska det fan inte gås... jag säger bara: Formel1... kanske lite svårt dock)

3. Dricka morgonkaffe (Balansera koppen med skållhett kaffe på pannan och drick genom ett sugrör)

4. Gå på systemet (När du kommer ut så visar du A-lagarna ett helrör, ger dem varsitt skarpladdat gevär och säger att   den som lyckas knäppa dig får spriten. Be om 10 sekunders försprång....GO)

Ni kanske har några andra förslag? Eller kanske något önskemål om tips på hur man kan göra andra vardagliga situationer lite mer spännande?

FARLIGA DJUR I ANNORLUNDA SITUATIONER
Något annat som kan vara lite farligt är ju naturligtvis djur. Detta är således dagens bildtema.... ENJOY:
















Kommentarer
Postat av: Sofie

Du. Klanka inte ner på "Ville Valross". Det är en fin bit! Idag har vi ju dessutom lärt oss ett nytt ackord, så till sommaren är det du och jag som ska lira tillsammans!

2009-02-26 @ 21:31:16
URL: http://soffansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0