Lördag


Veckodagen "Lördag"   som vi kallar veckans 6e dag i Norden har fått sitt namn efter vikingatradition. Under denna dag skulle man nämligen bada, eller som vikingen sa: löga sig (ett uttryck som kommer ur proto-germanskans Laugr = vatten/vattenfall. Ursprungligen så var alltså namnet på denna veckodag - Lögardagen, men som alla känner till så förenklas språket och idag så talas det alltså om "Lördag".

Som sanna vikingar så inledde jag och min valkyria Tilda dagen med ett bad. Tilda hade förklarat att man minsann skulle bränna fler kalorier om man gjorde detta innan frukost. Med en kurrande och tom mage så hoppade vi alltså i plurret och 28,5 minuter senare så hasade jag mig uppför stegen medan super-Tilda slutförde de 30minutrarna. Efter badet så hedrade vi systembolaget med ett besök för att sedan ägna oss åt lite tok-stryktippning innan vi gick hem och fluffade frukost.

Resten av dagen har jag sedan ägnat åt lite hederligt surfande/CS-spelande. Runt 18snåret så kommer det folk och då skall ölen knäckas upp, först skall jag och tilda emellertid sätta tänderna i resterna ifrån gårdagens kycklingsallad som var så in i helvete god. =)

STORLEK
Storlek är ju något som engagerar de flesta i dagens samhälle. Det pratas friskt om snoppstorlek, tuttstorlek, magstorlek, nässtorlek, rövstorlek, muttstorlek etc. och så fort man sticker ut från mängden i något avseende så väcker detta känslor. Ett intressant fenomen helt enkelt. Dagens bildtema handlar således om storlek och att sticka ut........ Enjoy:

 
                         En liten häst

 
                            En stor bläckfisk

 
                                    Stora törtar


                                          En väldigt liten häst

 
                         274cm Man

  
                                                          En ganska liten tjej


                   En smal midja


Kommentarer
Postat av: Soffan

Dom pattarna lekar man inte bort..

2009-02-21 @ 15:57:19
URL: http://soffansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0