Bloody Sunday

Gårdagens festande var faktiskt mycket trevligt även om den avslutades lite tokigt. Jag gick av dimmiga skäl hem lite tidigare och väl i säng så somnade jag med telefonen i näven. Trots detta så vaknade jag inte av de 10samtal som Tilda försökte nå mig med. Dörren där nere var nämligen låst och tildstackarn hade inga nycklar. Klockan 07.30 så vaknar jag således ensam i sängen och efter ett kvickt samtal till Tilda så framgår det att hon spenderat natten hos Mats. Den jäveln har förövrigt talat in ett meddelande på min telefnsvarare där han tillkännager att Tilda numera är hans. Inte mer än rätt kanske? Mats är ju trots allt en fin pajk....

Idag är det alltså Söndag, en sliten sådan. Om ca 10 minuter så är klockan 12 och då ska det beställas pizza. Jag ska ska ha en 120kronors panpizza [USA] och Tilda ska beställa en jävla fegpizza med enbart grönsaker och fullkornsbotten. Men visst, om det får henne att tro att pizzan är nyttig så.... =) Klockan 14.30 så ska vi på bio [Australia] med mamma och pappa, mkt trevligt.

Söndag är förövrigt en veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska solgudinnan Sol, som även kallades Sunna eller Sunne. På fornnordiska hette dagen sunnudagr (Sols dag). Faktum är denna 7e veckordag heter något som relaterar till "SOL" på nästan alla språk i världen. Det kan man inte tro när man tittar ut och ser dagens fittväder!

Väder
Mjaha, dagens bildtema är alltså "väder" och självklart så snackar vi extremt sådant. Enjoy:

 
 Det blir lite snöskottning såhär års....

 
Ljusstrecken på bilden är så kallade "blixtrar"

 
Hagel....

 
Översvämning....

 
Nån sorts vind...

 
Undrar om ägarna till huset är lika jävla glad....

Kommentarer
Postat av: Soffan

Du är ju helt sanslös! Tilda borde ta ett break med dig alltså ;). O en sak till; bio kl 14:30. Först bingo o nu detta.. Jag börjar bli allvarligt orolig för er.

2009-02-22 @ 23:37:29
URL: http://soffansblogg.blogg.se/
Postat av: masse

haha talade ja in på mobilsvar haha...ja det förtjänade du lite kanske ;) ...Tilda va allt lite ynklig när hon inte kom in hihi :)

2009-02-23 @ 00:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0